• نویسنده : زهره کریمی
  • به گزارش تحریریه رهرو نیوز، این شهروندافزود:بعد از دریافت پیامک من کنجکاو شدم و با شماره تلفن ارسال شده تماس گرفتم و متوجه شدم به بهانه برنده شدن خوردو۲۰۶ و شرط خرید بن کالا به ارزش ۵۹۰۰۰۰ تومان در صدد فریب مردم هستند.و یک شماره کارت هم جهت واریز سریع وجه نقد به من معرفی کردند .

    این شهروند در پایان از دفتر تحریریه رهرو نیوز خواست تا با اطلاع رسانی به مراجع ذیصلاح برای آگهی رسانی هر چه بیشتر شهروندان و جلوگیری از آسیبهای اجتماعی به شهروندان اطلاعات و هشدار های کافی داده شود تا بتوان تا حد امکان از اینگونه کلاه برداری ها جلوگیری نمود.

    دفتر تحریریه رهرو نیوزبعد از دریافت گزارش این شهروند با تماس با مراجع ذیصلاح پیشگیری و مقابله با جرائم فضای مجازی طی مصاحبه ای با مدیر روابط عمومی پلیس فتا خوزستان موضوع را پیگیری کرد.

    سامانه شکایت غیر حضوری پلیس فتا بطور ۲۴ ساعته پاسخگوشهروندان است

    مدیر روابط عمومی پلیس فتا استان خوزستان در گفتگو با تحریریه رهرو نیوز و در پاسخ به شکایت این شهروند گفت: متاسفانه با توجه اطلاع رسانی هایی که توسط سایبر پلیس در سامانه مربوطه خود ودر رسانه های چون رادیو،تلویزیون،خبرگزاری ها ،روزنامه ها و رسانه های مکتوب و مجازی می شود ولی متاسفانه بازهم شهروندانی هستند که به دلیل نداشتند اطلاعات کافی در خصوص جرائم فضای مجازی فریب سودجویان و کلاه برداران فضای مجاری را می خورند.

    وی در خصوص شکایت این شهروند به تحریریه رهرو نیوز اظهار داشت: شهروندان عزیز جهت دریافت هرگونه مشاوره و راهنمایی درخصوص موارد امنیتی و مجرمانه فضای مجازی با شماره تلفن ۰۶۱۲۱۸۲۷۳۰۷ تماس حاصل نمیاند و همچنین سامانه ثبت گزارشات مردمی پلیس فتا به آدرس https://www.cyberpolice.ir/ در هر ساعت از شبانه روز آماده خدمت رسانی می ‌باشد.

    عیسی پره در پایان گفت: افزایش آگاهی در خصوص جرائم سایبری و نحوهُ فعالیت امن در این فضا کلید اصلی و بهترین راهکار در راستای عبور امن از کمینگاه کلاهبرداران و مجرمان سایبری است.

     

    انتهای پیام/*