• نویسنده : الهام خلجی
  • نشست ستاد کرونا دانشکده علوم پزشکی شوشتر با حضور هیئت رئیسه دانشکده علوم پزشکی شوشتر، دکتر دهدشتی سرپرست فرمانداری، سیدقادر موسوی دادستان و برخی مدیران دانشکده برگزار شد.

    به‌ گزارش پایگاه خبری رهرونیوز؛ دکتر مجتبی کلانتر رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر در این نشست پیرامون ویروس اُمیکرون تصریح کرد: در حال حاضر در شهرستان مورد خاصی از اُمیکرون مشاهده نشده اما برای مقابله با این ویروس، از نظر درمان و دارویی آمادگی لازم را فراهم نموده ایم و در این زمینه مشکل خاصی نداریم.

    وی با بیان اینکه در حال حاضر مراکز تجمیعی واکسیناسیون ما فعال هستند افزود: توصیه میشود که افراد حتما با انجام واکسیناسیون، ایمن سازی خود را انجام دهند تا انشاالله بتوانیم از ابتدا با این ویروس مقابله نماییم.

    رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر با بیان اینکه سرعت انتشار و درگیری ویروس امیکرون فوق العاده زیاد است اذعان داشت: این ویروس به گونه ای است که بیشتر در حلق، حنجره و لوزه ها نفوذ می کند اما درگیری ریه و مرگ و میر حاصل از آن کمتر می باشد.

    وی با اشاره به اینکه سوش امیکرون از قدرت سرایت پذیری بیشتری برخوردار است و می تواند در عرض ۲ الی ۳ هفته کل کشور را درگیر نماید تصریح کرد: در شهرستان شوشتر ۸۵ درصد پوشش دوز اول، و در مجموع ۶۰ تا ۶۸ درصد دوز دوم دریافت نموده اند. اما پوشش دوز سوم واکسیناسیون خیلی کم انجام شده؛ که باید شهروندان آن را جدی بگیرند.

    وی در پایان گفت: بهترین روش پیشگیری از کرونا امیکرون، تکمیل واکسیناسیون بویژه تزریق دوز دوم و سوم، استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و دوری از هرگونه تجمع می باشد.

      • منبع خبر : به‌ گزارش پایگاه خبری رهرونیوز