• قائم مقام مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به اینکه ۶۴ دستگاه حفاری ناوگان خشکی و دریایی این شرکت هم اکنون در مدار عملیات قراردارند، گفت: بازسازی و نوسازی ۹ دستگاه موجود دیگر و تامین دکل های جدید از اولویت های سازمان و با جدیت در حال پیگیری است.

    به گزارش پایگاه خبری رهرونیوز و به نقل از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران، مهران مکوندی روز شنبه (۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲) در چهارمین و آخرین روز کاری بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در تهران ، افزود: با توجه به تاکید وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران مبنی بر توسعه میادین و افزایش تولید شرکت و استفاده حداکثری از ظرفیت ها و توانمندی های داخلی در پیشبرد اهداف و برنامه های کلان صنعت نفت، این شرکت برنامه های راهبردی خود را در سال ۱۴۰۲ بر محور چابک سازی ناوگان در بخش های عملیات حفاری و خدمات یکپارچه فنی و تخصصی متمرکز کرده است.
    وی درباره چیدمان هم اکنون دستگاه های حفاری شرکت در مناطق عملیاتی اظهار کرد: در زمان حاضر ۳۷ دستگاه حفاری سبک و سنگین خشکی شرکت در پروژه های شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در مدار عملیات قرار دارد.

    مکوندی گفت: ۷ دستگاه حفاری دیگر نیز در پروژه های طرح توسعه ۲۸ مخزن در مناطق نفتخیز جنوب، ۷ دستگاه در طرح توسعه میادین غرب کارون ( پروژه ۱۰ حلقه چاه در میدان نفتی آزادگان جنوبی) ، پایدار غرب، سپهر و جفیر به کارفرمایی شرکت مهندسی و توسعه نفت و ۶ دستگاه در طرح های شرکت نفت مناطق مرکزی مشغول به کار است.

    قائم مقام مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران افزود: همچنین ۱ دستگاه حفاری در پروژه های دریایی شرکت نفت فلات قاره، ۲ دستگاه در پروژه توسعه بخش خشکی میدان گازی کیش به کارفرمایی شرکت نفت و گاز پارس، ۳ دستگاه در مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران و یک دستگاه در پروژه حفاری چاه های زمین گرمایی (ژئوترمال) مربوط به وزارت نیرو در حال فعالیت عملیاتی می باشد.

    وی اظهار کرد: رویکرد دانش محور، ارتقای کیفی ناوگان حفاری و خدمات جانبی ، کار طبق برنامه، مدیریت زمان و کاهش انتظارات و توسعه همکاری و مشارکت با شرکت های بخش خصوصی فعال در عرصه صنعت نفت و به موازات آن توجه به ساخت داخل و استفاده از توان و قابلیت های صنعتگران داخلی و شرکت های دانش بنیان از سرفصل های برنامه های سال جاری به شمار می آید