• آیین بزرگداشت روز صنعت حفاری و سالروز تاسیس شرکت ملی حفاری ایران با پیام  وزیر نفت در ساختمان مرکزی این شرکت در اهواز برگزار  شد.

    به گزارش روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران، در این آیین که با رعایت شیوه نامه های بهداشتی با حضور مدیرعامل، اعضای هیئت مدیره، مدیران، رؤسا و کارکنان نمونه بخش های عملیاتی، پشتیبانی و ستادی  شرکت برگزار گردید،  پیام  وزیر نفت  قرائت شد.

    مهندس جواد اوجی در این پیام اول دی ماه “روز صنعت حفاری” و چهل و دومین سالگرد تاسیس شرکت ملی حفاری ایران به فرمان مبارک حضرت  امام خمینی (ره) را به کارکنان سختکوش این شرکت و همه دست اندرکاران صنعت حفاری تبریک گفت.

    وزیر نفت تاکید کرد: صنعت حفاری یکی از بنیان های فرایند تولید منابع هیدروکربوری است که کشف و بهره برداری از میادین نفت و گاز بدون آن غیر قابل تصور خواهد بود.

    اوجی افزود: بی تردید تحقق برنامه‌های صنعت نفت در ظرفیت‌سازی، توسعه و حفظ،  نگهداشت و افزایش تولید در تقویت و رشد و غنای این صنعت است .

    وزیر نفت در این پیام تصریح کرد: شرکت ملی حفاری ایران با در اختیار داشتن نیروی انسانی کارآمد و مجرب می‌تواند در عرصه‌های داخلی و منطقه‌ای حضوری فعال داشته باشد تا  ضمن حفظ جایگاه، سهم بیشتری از فعالیت‌های عملیاتی و فنی در پروژه های نفت و گاز را به خود اختصاص دهد.

    در این آیین دکتر حمید رضا گلپایگانی مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت ملی حفاری ایران با تبریک  چهل و دومین سالگرد تاسیس این  شرکت به مجموعه کارکنان صنعت نفت و تجلیل از شهدای گرانقدر دوران دفاع مقدس و مدافعان حرم، اظهار کرد: فرمان امام خمینی (ره) در تاسیس شرکت ملی حفاری ایران نقطه عطفی در صنعت نفت، یادآور استقلال و تجلی خودکفایی در صنعت حفاری کشور است.

    وی افزود: این شرکت طی این سال ها به نحو شایسته پاسخگوی نیازها و بازوی توانمند صنعت نفت کشور بوده است و به عنوان نقطه آغازین ورود به مخازن هیدروکربوری، به همت کارکنان سختکوش خود حفر و تکمیل چهار هزار و ۸۰۶ حلقه چاه نفت و گاز را در کارنامه دارد.

    مدیر عامل شرکت ملی حفاری ایران  با توجه به  نقش شرکت در اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: این شرکت باعث تعادل سازی نرخ حفاری در کشور، استمرار تولید بدون وابستگی به بیگانگان و تکیه بر توانمندی داخلی است و اگر شرکت ملی حفاری ایران وجود نداشت بی تردید امروز  نرخ یک روز دکل حفاری به بیش از ۸۰۰ میلیون تومان می رسید.

    رئیس هئیت مدیره شرکت ملی حفاری ایران به توافقنامه همکاری ۵ ساله با شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب و اصلاح نرخ خدمات حفاری اشاره کرد و گفت: شرکت مناطق نفخیز بزرگترین شرکت تولید و بهره برداری منابع هیدروکربوری کشور و این شرکت بزرگترین شرکت خدمات حفاری ایران است و تعامل و همکاری دو مجموعه بزرگ صنعتی موجب تولید پایدار نفت و گاز و تحقق برنامه های صنعت نفت می شود .

    گلپایگانی  با اشاره به اقدامات به عمل آمده در سال جاری در راستای گذر از چالش ها و ریل گذاری به سوی آینده، گفت: نگاه مدیریت برای تحقق اهداف و برنامه های پیش رو  بر مبنای  سازمان محوری و اصالت بخشی به زنجیره تصمیم سازی، اعطای اختیارات و تمرکز زدایی، خرد جمعی، مشارکت و کار گروهی، انضباط مالی و اداری، فساد ستیزی، ایجاد توازون بین هزینه ها و درآمدها و استفاده حداکثری از ظرفیت های بالقوه و بالفعل با نگاه بنگاهداری اقتصادی است.

    مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران بر لزوم حفظ و کرامت همکاران و تکریم ارباب رجوع تاکید و با بیان اینکه شرکت ملی حفاری ایران در فرایند تولید در بخش  بالادستی  نفت قرار دارد،  توجه بیش از پیش به ارتقاء شرکت در تمامی ابعاد فنی، تخصصی، آموزش فنی و پرورش متخصص به ویژه در سمت های کلیدی حفاری، ایجاد انگیزش و رضایتمندی را لازمه رشد و تعالی و توسعه سازمان دانست.

    وی روز آمدی دستگاه های حفاری و تجهیزات خدمات فنی و افزایش ضریب ایمنی را زمینه ساز چابک سازی و موفقیت شرکت در انجام به موقع تعهدات عنوان و خاطرنشان کرد: با پیگیری های صورت گرفته و نظر مساعد وزیر  نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران مقرر گردید تا با تخصیص اعتبار مورد نیاز در یک برنامه پنج ساله نسبت به بازسازی و نوسازی تجهیزات ناوگان حفاری با همکاری سازندگان و صنعتگران ، شرکت های دانش بنیان و استفاده از توانمندی های شرکت و پیمانکاران داخلی مبادرت گردد.

    گلپایگانی بر مدیریت زنجیره تامین کالا و خدمات، ساماندهی نیروی انسانی، اصلاح و بهینه سازی ساختار قراردادها، تثبیت، پرورش و توسعه نیروهای تخصصی، شناسایی نخبگان، توجه ویژه به پژوهش و ساخت داخل، اصلاح فرآیندهای خرید کالا، مواد و تجهیزات، توجه به کیفیت اقلام مصرفی تاکید نمود.

    مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با تبریک سالروز تاسیس شرکت، از تلاش های ارزشمند مجموعه مدیران، مسئولان و کارکنان واحد های فنی، تخصصی، پشتیبانی و ستادی به ویژه حفار مردان مستقر در مناطق عملیاتی اقصی نقاط کشور از شمالی ترین تا جنوبی ترین به ویژه آب های نیلگون خلیج فارس، از شرق تا غرب کشور، از زحمات شبانه روزی آنان قدر دانی و  بر کار جهادی با تفکر بسیجی که امروز مورد نیاز کشور و صنعت نفت است تاکید کرد.

    در ادامه بابک زنگنه مدیر برنامه ریزی تلفیقی و سعید سلطانی نوروزی مدیر امور مالی گزارشی از برنامه ها، وضعیت مالی، درآمدها و هزینه ها و اقدامات صورت گرفته، عملکرد نه ماهه شرکت و مقایسه آن با سال قبل، نقاط قوت، چالش ها و راهکارها در جهت بهره گیری بهینه از امکانات و سرمایه های شرکت ارائه دادند.

    در این آیین پس از پخش  چند نماهنگ و تجلیل از خانواده شهیدان محمود مراد اسکندری و نادر حمید از شهدای مدافع حرم ، برترین های شرکت در سال ۱۴۰۰ در حوزه های عملیاتی، فنی و تخصصی، پشتیبانی و ستادی معرفی و با اهدا لوح از آنان تقدیر به عمل آمد.