• رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان رضوی در همایش گرامیداشت یوم‌الله حماسه ۹ دی گفت: مراقبت کنیم که فتنه ۸۸، آخرین فتنه‌ دشمن نبود و این طبیعت دشمن است که دشمنی کند بنابراین با مشارکت قوی در انتخابات باعث ضعف دشمن شویم.

    به گزارش پایگاه خبری رهرونیوز و به نقل از  ترشیز خوان؛ امروز همزمان با سراسر کشور، همایش گرامیداشت حماسه ۹ دی، روز بصیرت و تجدید میثاق امت با ولایت در صحن امامزاده سید حمزه (ع) با حضور گسترده مردم ولایتمدار و بسیجیان شهرستان کاشمر برگزار شد.

    حجت‌الاسلام محمد حسین ایزدی یزدان آبادی، در این همایش ضمن گرامیداشت یاد همه شهدا بویژه ۱۲۲۰ شهید ترشیز بزرگ و سردار شهید سید رضی موسوی گفت: برای اینکه در شرایط فتنه، دچار بعضی حوادث نشویم و در میدان دشمن بازی نکنیم و به نفع دشمن صحنه گردان نباشیم باید چشم درونمان را تقویت کنیم.

    رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان خراسان رضوی افزود: نداشتن چشم، عیب نیست بلکه نداشتن چشم درون، عیب است بویژه که چشم دل دروغ نمی‌گوید و از جایگاه ویژه‌ایی برخوردار است و کسانی که قلب دارند اما فهم ندارند؛ گوش دارند اما نمی‌شنوند؛ چشم دارند اما نمی‌بینند به این مفهوم است که چشم دل ندارند.

    وی بیان داشت: دعا، ذکر و تقوا، از عوامل تقویت چشم درونمان است. دعای بیست و پنجم صحیفه سجادیه که دعای پدران و مادران در حق فرزندانشان است، امام سجاد (ع) در این دعا به ما یاد می‌دهد که از خداوند برای فرزندانمان چه چیزهایی بخواهیم.

    حجت‌الاسلام ایزدی خاطرنشان کرد: نخستین عاملی که باعث تقویت چشم دل می‌شود، دعا و طلب از خداوند است و در سوره فرقان خداوند می‌فرماید ای پیامبر به مردم بگو اگر دعایشان نباشد من توجه‌ایی به آنها نمی‌کنم و در صحیفه سجادیه آمده است که: خدایا بچه‌های خوب، بصیر، پیرو خوبان تو باشند و شیوه بدان را نداشته باشند به ما عطا کن!

    وی با گرمیداشت یاد حضرت زهرا (س) که در آستانه سالروز ولادت ایشان هستیم گفت: انسان بصیر یعنی انسانی که دوست را از دشمن تشخیص می‌دهد و گول ظاهر آنها را نمی‌خورد و از دشمن پیروی نمی‌کند.

    رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان رضوی بیان کرد: ارتباط با خدا باعث می‌شود که تنها نباشیم؛ ضعیف نباشیم و خقیر نباشیم بلکه خداوند هیبتی به او عنایت می کند که دشمن از او می‌ترسد.

    وی ادامه داد: در آستانه سالروز شهادت سردار دلها، حاج قاسم سلیمانی هستیم، شخصیتی که مقام معظم رهبری فرمودند: شهادتش بیش از حیاتش باعث وحشت دشمنان است و این به علت ارتباط شهید با خداوند است.

    حجت‌الاسلام ایزدی بیان داشت: دومین عامل برای تقویت چشم دل و بصیرت ما، تعقل‌گرایی به جای احساس گرایی است. خداوند به همه ما گنجی به نام عقل به ما عنایت کرده است که پیغمبر درون ما است و بصیر کسی است که با استفاده از عقل خود تفکر می‌کند.

    وی تأکید کرد: پشتوانه نظام مردم هستند و به تعبیر مقام معظم رهبری هر چه پشتوانه نظام قویتر باشد و مردم مشارکت قوی در انتخابات داشته باشند طبیعی است که باعث ضعف دشمن می‌شود.

    ریاست شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان رضوی گفت: آیا دشمن با این هیاهوها و فتنه‌ها می‌خواهد به ما امید بدهد یا می‌خواهد امید را از ما بگیرد؟! آیا دشمن عزت ما را می‌خواهد یا ذلت ما را؟! آیا موفقیت جوانان و دانش آموزان ما را می‌خواهد یا ضعف و ناامیدی دانش‌آموزان و جوانان ما را می‌خواهد؟!

    وی بیان کرد: سومین عامل که باعث بصیرت و روشنی چشم دل می‌شود، همنشینی با علما و انسان‌های صالح است و مهمترین عامل ولایت مداری است. همانطور که ارزش انسان به روح است و به جسم نیست ولایت مداری هم جایگاه مهم و ارزشمندی در بصیرت ما دارد.

    حجت‌الاسلام ایزدی تبیین کرد: نماز، روز، زکات، خمس و حج جسم دین هستند اما ولایت مداری روح دین است و مهمتر از تمام موارد ذکر شده است چرا که موارد ذکر شده بدون ولایت تأثیرگذار نیست و افرادی که در برابر ظلم رژیم غاصب اسرائیل به مردم و کودکان مظلوم غزه سکوت اختیار کردند از این دسته هستند که ولایت مدار نیستند.

    وی گفت: امروز که در عصر غیبت هستیم، ولایت فقیه تداوم ولایت رسول الله (ص) است و اگر می‌خواهیم در فتنه‌های دشمنف پیروز میدان باشیم یکی از مهمترین عوامل، ولایت مداری است و معنای بصیرت همین است.

    رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان رضوی تأکید کرد: مراقبت کنیم که فتنه ۸۸، آخرین فتنه‌ دشمن نبود و این طبیعت دشمن است که دشمنی کند لذا حواسمان جمع باشد که با دشمن همراز نشویم چرا که کمترین خواسته دشمن پستی شما است.

    وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: فتنه دشمن این است که حضور ما را در انتخابات تضعیف کند و دشمن دوست ندارد که ما را در کنار هم ببیند یا دانش‌آموزان ما را موفق ببیند. دشمن دوست ندارد قدرت و عزت ما را در نیروهای نظامی و انتظامی ما ببیند بنابراین با بصیرت مانع توطئه‌ها و فتنه‌های دشمن شویم.

    حجت‌الاسلام ایزدی با یاد شهادت شخصیت‌های بزرگ انقلاب توسط دشمنان یادآور شد: بهترین و مهمترین پاسخ این ملت به دشمنان اسلام و انقلاب، حضور باشکوه و قوی و محکم در پای صندوق‌های رأی با حفظ وحدت و همدلی است.

    خبرنگار: حوریه صادقی زیرک آباد