• مراسم افتتاحیه اولین دوره مسابقات بین‌المللی شطرنج نُرم استاد بزرگی «جام نیشکر» روز چهارشنبه (دوازدهم مهرماه ۱۴۰۲) با حضور هشت شرک کننده خارجی و ۴ شرکت کننده داخلی در هتل نیشکر اهواز آغاز شد.

    به گزارش پایگاه خبری رهرونیوز و به نقل از روابط عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، این مراسم با حضور دکتر عبدعلی ناصری مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، مهندس علی مدحجاوی مدیرعامل شرکت سدادفام نیشکر، عبدالله افرازه شهاوند معاون سیاسی و اجتماعی استانداری، سیداحمد موالی زاده سرپرست فرمانداری اهواز، حمید بنی تمیم مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان و تعدادی از مدیران استانی و علاقه مندان به ورزش برگزار شد.

    در اولین دوره مسابقات بین‌المللی شطرنج نُرم استاد بزرگی در اهواز شطرنج بازانی از کشورهای اسپانیا، هلند، اتریش، تاجیکستان، عراق، ترکمنستان، گرجستان و ترکیه به همراه چهار شطرنج‌باز کشور در جام نیشکر به رقابت می‌پردازند.

    حضور ۱۲ استاد بزرگ به این دوره از مسابقات گرمای خاصی بخشیده‌است ضمن اینکه تمامی بازیکنان حاضر در این رقابت‌ها دارای درجه بین‌المللی هستند.

    عبدالله افرازه شهاوند معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان در آیین افتتاحیه این رقابت‌ها، ضمن ابراز خوشحالی از میزبانی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی از این رویداد مهم، گفت: امیدوارم بیش از این نیز چنین رویدادهایی را در رشته‌های مختلف در خوزستان میزبانی کنیم.

    وی ورود نیشکر به میزبانی مسابقات بین‌المللی را نویدبخش دانست و ادامه داد: استانداری خوزستان نیز از چنین برنامه‌هایی استقبال و حمایت می‌کند.

    علی مدحجاوی مدیرعامل شرکت سدادفام نیشکر نیز در این مراسم ضمن خیر مقدم به تیم‌ها، عنوان کرد: شرایط لازم برای میزبانی کاملاً مهیا است و امیدوارم میزبان خوبی باشیم.

    وی ضمن اعلام آمادگی شرکت توسعه نیشکر برای رقم زدن رویدادهای بزرگ ورزشی، ابراز امیدواری کرد که مسابقات جام نیشکر در پیشرفت ورزش به ویژه رشته شطرنج در استان نقش به سزایی داشته باشد.

    نخستین دوره مسابقات بین‌المللی شطرنج جام نیشکر با همکاری فدراسیون شطرنج کشور و هیئت شطرنج خوزستان تا ۲۲ مهرماه در محل هتل نیشکر اهواز برگزار می‌شود.

    مسابقات بین‌المللی شطرنج جام نیشکر ضمن قرعه کشی، به‌صورت نمادین از امروز گشایش یافت.