• سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل در دیدار با گلبالیست های اردبیلی عضو تیم ملی ایران با آیت الله سید حسن عاملی از حضور ۶ ورزشکار اردبیلی در پارآسیایی هانگژو خبرداد

    به گزارش پایگاه خبری رهرونیوز و به نقل ازتایماز نیوز| به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل، گلبالیست های اعزامی به مسابقات پارآسیایی به همراه سالمی رئیس هیات نابینایان استان اردبیل با اکبر ورودی سرپرست اداره کل ورش و جوانان و آیت الله عاملی نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل قبل از اعزام به مسابقات دیدار کردند.
    اکبر ورودی سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل در این دیدار از حضور۶ ورزشکار از استان اردبیل در پارآسیایی خبرداد و گفت از استان اردبیل به جزء حسن جعفری و مصطفی شهبازی که از رشته گلبال به این مسابقات اعزام خواهند شد، محسن طلوعی و زهرا حبیبی در رشته بسکتبال با ویلچر و هم چنین مهران افراشته و فرهاد آقامرادی هم در رشته بوچیا از هیات جانبازان و معلولین به این دوره از مسابقات اعزام خواهند شد.
    ورودی سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت در مسابقات آسیایی و پارآسیایی هانگژو از استان اردبیل علاوه بر این ۶ ورزشکار یوسف صبری در رشته ورزشی ووشو و شهرام شهبازی هم از داوران باسابقه دو ومیدانی هم حضور داشتند که سهمیه استان اردبیل در این دوره از رقابتها ۷ ورزشکار و یک داور بود.
    ورودی با اشاره به طلای یوسف صبری درمسابقات آسیایی افزود: شهرام شهبازی مسابقات دو ومیدانی ۱۰۰ متر را قضاوت کرد و امیدداریم که ورزشکاران پارآسیایی ما هم بتوانند با کسب مقام و مدال خوشرنگ طلا دل مردم ایران و استان اردبیل را شاد و پرچم جمهوری اسلامی ایران را در مسابقات به اهتزار در بیاورند.
    وی تصریح کرد : حسن جعفری از ورزشکاران پر افتخار در رشته گلبال به شمار می رود که ۱۷ سال بعنوان عضو اصلی تیم ملی گلبال پیراهن تیم ملی را به تن دارد و در سه دوره بازی های آسیایی حضور داشته و توانست برای ایران کسب افتخار بکند و هر سه دوره توانست در کنار تیم ملی قهرمانی را بدست آورد.
    آیت الله عاملی هم در این دیداربرای ورزشکاران استان اردبیل و کاروان ایران در مسابقات دعا کردو گفت: تلاش و پشتکار ورزشکاران معلول و جانباز و نابینا در جایگاه خود قابل تقدیر و ستایش است و ورزشکارانی که با توجه به معلولیت توانستند در مسابقات مختلف برای ایران کسب افتخار بکنند از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند.
    بهزاد سالمی رئیس هیات نابینایان استان اردبیل گفت: ۵۰ درصد بدنه اصلی تیم ملی گلبال جمهوری اسلامی ایران در ادوار مختلف از استان اردبیل بود که همواره این ورزشکاران توانستند برای ایران کسب مدال بکنند و بهترین جایگاه را برای تیم ملی در مسابقات مختلف رقم بزنند.
    وی افزود: توانایی کشورهایی هم چون چین ، ژاپن، کره و دیگر کشورها در رشته گلبال چشم گیر بوده ولی امیدواریم که گلبالیست های تیم ملی بتوانند ارزشمند ترین مدال را برای ایران کسب بکنند.
    شایان ذکر است مبالغی در جهت اعزام ورزشکاران به بازی های پاراآسیایی از طرف اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل به حساب آنها واریز شد و در صورت کسب مدال و عنوان قهرمانی پاداش خواهند گرفت.