• رهرو نیوز- برای روشن شدن نحوه پیگیری روند اجرایی این موضوع به سراغ منصور کتانباف شهردار سابق اهواز رفتیم و وی با اصرار فراوان ما حاضر به بیان عملکرد گذشته خود در پرونده سیتی سنتر مهزیار در زیتون شد.

    وی گفت در سال ۱۳۹۰ که به شهرداری اهواز آمدم عملیات احداث مرکز تجاری مهزیار اهواز در منطقه زیتون به اتمام رسیده بود و یا در حال اتمام بود، در آن زمان متوجه شدیم که این پروژه دو مشکل اساسی دارد.

    نخست نپرداختن حق و حقوق شهرداری اهواز و دوم مشکل پارکینگ در این مرکز خرید بزرگ.

    که با پیگیری های انجام شده مالک مرکز خرید ملزم شد و با یک فاصله ای که توسط قانون نیز تایید شده، پارکینگ مورد نظر را بالاخره ایجاد کرد و در حال حاضر فکر می کنم آن پارکینگ در دست بهره برداری است.

    کتانباف افزود: برای بدهی مربوط به شهرداری اهواز با پیگیری های فراوان مقرر شد مالک پروژه دو باب مغازه را به ملکیت شهرداری اهواز در آورد و در نهایت نیز گفتند که یا دو مغازه و یا مبلغ معادل آن دو مغازه را به شهرداری خواهند داد.

    کتانباف تاکید کرد: در آن دوره حتی کلیدهای آن مغازه ها نیز تحویل داده شد اما پس از چند سال که بنده مجدداً شهردار اهواز شدم متوجه شدیم که مالک در اثر عدم پیگیری موضوع توسط شهرداری در یک دوره ۴ ساله، مغازه ها را به فرد دیگری فروخته است.

    وی گفت: با متوجه شدن این موضوع بلافاصله شهرداری علیه فرد متخلف اقدام حقوقی کرد و پرونده در محاکم قضایی باز شد. به شکلی که مالک سیتی سنتر درجریان پرونده و براساس قانون قبول کرد حق سهم شهرداری را به قیمت روز پرداخت کند.

    شهردار سابق اهواز گفت : برای دریافت نقدی آن مبلغ کار کارشناسی لازم انجام شد و کارشناس مبلغی را به قیمت روز تعیین کرد، اما چون مالک نسبت به نظر کارشناس اول اعتراض داشت طبق قانون مقرر شد مجددا کارشناسی شود.

    وی افزود: کارشناس دوم نیز مبلغ کارشناسی قبلی را تایید کرد و مقداری نیز بیشتر تشخیص داد که با توجه به تاخیر مجدد در پرداخت طلب شهرداری پیگیریها از طریق دادگستری ادامه یافت تا نهایتا وی در اقدامی توسط مراجع ذیصلاح قضایی از کشور ممنوع الخروج شد.

    کتانباف با اشاره به روند پیگیری قضایی این موضوع گفت با پیگیری مالک، وی بر اساس قانون توانست با گذاردن سند یک ملک به عنوان وثیقه نسبت به رفع ممنوع الخروجی خود اقدام کند.

    کتانباف تشریح کرد: از سال ۹۰ تاکنون در دو دوره‌ای که در شهرداری بودیم به جد و بدون هیاهو به دنبال پرداخت این مطالبه بودیم و در دور دوم نیز پرونده را فعال کردیم که مدیران املاک و حقوقی شهرداری نیز به طور کامل در جریان این پیگیری‌ها هستند.

    وی ادامه داد: شهردار منطقه، معاونان مربوطه در شهرداری نیز کاملا در جریان این پرونده هستند و می‌دانند که با چه پیگیری‌های زیادی توانستیم حکم را بگیریم، در حال حاضر نیز ملک وثیقه در اختیار دستگاه قضایی است که با اقدام شهرداری می توان آن را تبدیل به مطالبه شهرداری نمود.

    وی در پایان اظهار امیدواری کرد با ادامه پیگیری توسط مدیران کنونی شهرداری اهواز بتوان از تضییع حق مردم اهواز جلوگیری کرد.

    گفتنی است :در خبر منتشره در فضای مجازی اعلام شده بود که مجتمع  تجاری مزبور به دستور شهردار اهواز(آقای شاعری) مسدود شده است’ اما همانگونه که در تصاویر مشخص است محل پارکینگ که در فاصله ۱۰۰ متری سیتی سنتر واقع است به دلیل عدم اخذ پایان کار و بهره برداری غیر مجاز از ملک و عدم اخذ تائیده های فنی توسط شهرداری با سنگ های بتنی مسدودشده  که همان سنگ ها نیز جابجا شده و پارکینگ در حال حاضر به فعالیت خود ادامه می دهد.

    انتهای پیام/*