• رهرو نیوز: غلامرضا صدیق راد در این باره گفت: با برنامه ریزی ها و هماهنگی های انجام شده در حوزه معاونت امور اجتماعی بهزیستی از مرداد ماه سالجاری، فرآیند اجرای طرح با دریافت لیست اسامی کودکان بازمانده از تحصیل آغاز شد.

    وی ادامه داد: در ابتدای طرح، لیست اسامی کودکان بر اساس شهرستان تفکیک و موسسات مجری طرح که شامل کلینیک های مددکاری و موسسات تحت نظارت اداره کل بهزیستی خوزستان بودند مشخص شده و پس از برگزاری جلسه توجیهی، چگونگی اجرای فرآیند، طرح شناسایی و بازگشت کودکان به تحصیل در ۲۷ شهرستان،  با مداخله تیم تخصصی موسسات همکار آغاز شد.

    صدیق راد با اشاره به فرآیند چهار مرحله ای طرح شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل افزود: ارسال لیست معرفی کودکان بازمانده از تحصیل به موسسات همکار بهزیستی در اجرای طرح،  برقراری تماس با والدین و اخذ اطلاعات، مراجعه به محل سکونت کودکان برای مشخص نمودن صحت اطلاعات (وضعیت اقتصادی- اجتماعی خانواده، موانع بازماندگی از تحصیل کودک)، تدوین برنامه برای کمک به رفع موانع و بازگشت کودکان به تحصیل، غربالگری کودکان و فراهم نمودن شرایط بازگشت به تحصیل و ثبت نام کودک در مدرسه از جمله مراحل اجرای این فرآیند است.

    وی تصریح کرد: در مراحل اجرای طرح، در هر شهرستان به طور میانگین ۵ نفر مستقیماً مشغول شناسایی کودکان بوده اند و هزینه شناسایی هر کودک به طور میانگین ۵ میلیون ریال برآورد می شود.

    مدیرکل بهزیستی خوزستان همچنین گفت: علاوه بر هزینه ثبت نام، تعداد زیادی از کودکان برای بازگشت به تحصیل و نگهداشت در مدرسه، نیازمند هزینه تهیه و یا تعمیر مسکن، هزینه درمان، اشتغال والدین و ایجاد منبع درآمد و تامین و رفع مشکلات معیشتی و هزینه های جاری زندگی هستند.

    انتهای پیام/*