• انعقاد تفاهم نامه مناطق نفتخیز جنوب با پژوهشگاه صنعت نفت در حاشیه سومین روز از نمایشگاه بین المللی نفت تهران ،تفاهم نامه علمی و پژوهشی میان شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و پژوهشگاه صنعت نفت منعقد گردید .

    به گزارش روابط عمومی شرکت ملی مناطقنفتخیز جنوب این تفاهم نامه علمی؛پژوهشی در راستای همکاری علمی متقابل و استفاده بهینه از فناوری و تکنولوژی های جدید به امضای حمید بورد مدیرعامل مناطق نفتخیز جنوب و حمید کاتوزیان رییس پژوهشگاه صنعت نفت رسید .
    حوزه های مورد توافق این تفاهم نامه ۱۱مورد است که در زمینه های زیست محیطی و مدیریت بهینه میادین نفتی منعقد گردید که مهمترین محورهای آن عبارتند از :بازیافت گاز مایع و جداسازی ترکیبات اسیدی ،ساخت وفرمولاسیون افزایه های سیال و سیمان حفاری؛کاهش هیدروژن سولفوره همراه نفت با استفادهاز فناوری های جدید ؛تصفیه پسابهای نفتی؛ مدیریت تولید آب ناخواسته از مخازن نفتی؛بهبود کیفیت مواد شیمیایی ضدخوردگی و تعلیق شکن ها ؛شبیه و بهینه سازی تاسیسات سطح الارضی میادین نفتی وتوسعه فناوری ساخت تجهیزات مورد نیاز مناطق نفتخیز جنوب .
    مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب مدت اجرای این تفاهم نامه را یک سال عنوان کرد که با توافق طرفین قابل تمدید است واین تفاهم نامه کلی بوده و در ذیل آن قراردادهای متعددی تعریف خواهد شد.
    لازم به ذکراست که پژوهشگاه صنعت نفت به منظور تعامل بیشتر و تسریع در فراهم نمودن زمینه های همکاری خود با شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب به عنوان بزرگترین تولید کننده نفت کشور که همواره اهتمام جدی نسبت به انجام طرح ها و پروژه های علمی و پژوهشی دارد ؛اقدام به اختصاص دفتر مطالعات پژوهشی این شرکت در محل پژوهشگاه نموده است.

    منبع خبر