• پیامبر در روز غدیر، امیرالمؤمنین علی (ع) را به عنوان بالاترین نمونه الگوی حکومت اسلامی معرفی کرد و فقط کسانی در طول تاریخ، حق حاکمیت بر بندگان خدا را خواهند داشت که نزدیک‌ترین‌ها به علی باشند تا آنکه تحقق کامل غدیر در عصر ظهور حجت حق محقق شود.

    به گزارش پایگاه خبری رهرونیوز و به نقل از ترشیز خوان؛ آخرین مأموریتِ آخرین پیامبر، موضوع بسیار حیاتی و پر چالش بود. پیامبر اکرم (ص) موظف شد تکلیف حاکمیت و قدرت پس از خود را بر اساس دستور خداوند معین کند.

    پیامبر(ص) باید از الگوی نهایی اسلام برای مدیریت جهانی پرده برداری می کرد الگویی که خدا اراده کرده بود که دنیا در نهایت با آن به دوران رؤیایی خود درعصر ظهور برسد.

    آجرهای این بنای پر شکوه حکومت و مدیریت از جنس محبت و نقشه آن بر اساس علم و بنیاد آن بر تقوا بود و نام آن «ولایت» و «امامت»نهاده شد.

    در این الگو، قدرت باید در دست کسانی باشد که:

    ارزش ذاتی قدرت را حتی از آب بینی بز کمتر می دانند!

    قدرت را فقط ابزاری برای عدالت و ادای حق همه مردم می دانند تا جاییکه ممکن است از شدت عدالت جان خود را نیز هدیه کنند!

    محبت عمیق شان به مردم از همه بیشتر باشد و در همه کارهایشان در حاکمیت، عموم مردم طعم محبت را احساس کنند حتی در کارهای دشوار!

    آنقدر از علم وحکمت سرشار باشند که بستر رشد سطح آگاهی و دانش عمومی را فراهم کنند و دانش ایشان را وارد اجرا و اصلاح امور کنند!

    آن قدر تقوا داشته باشدکه مشارکت وتعاون عموم مردم را برای مدیریت الهی و عادلانه جامعه تضمین نموده و هم خود و‌ نزدیکان را از چرب و شیرین قدرت و ثروت حفظ کنند!

    پیامبر در روز غدیر، امیرالمؤمنین علی علیه السلام را به عنوان بالاترین نمونه الگوی حکومت اسلامی معرفی کرد و فقط کسانی در طول تاریخ حق حاکمیت بر بندگان خدا را خواهند داشت که نزدیک‌ترین‌ها به علی باشند تا آنکه تحقق کامل غدیر در عصر ظهور حجت حق، محقق شود.

     

    • نویسنده : حمیدرضا ابراهیمی