• امام جمعه کاشمر گفت: شهید بهشتی به تعبیر امام خمینی (ره) یک امت بود چرا که شهید به شیوه تشکیلاتی در مسیر اسلام قدم برمی‌داشت و از سخنان ایشان است که فرد غیر تشکیلاتی کم اثر و کم خاصیت است و بدون تشکیلات نمی‌شود کارهای بزرگ انجام داد.

    به گزارش پایگاه خبری هنر قلم و به نقل از ترشیز خوان؛ حجت‌الاسلام جواد طاهری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته دوم تیرماه، با اشاره به روز جهانی مواد مخدر گفت: مواد مخدر ابزاری است که عقل را از انسان می‌گیرد، اراده را از انسان سلب می‌کند. در واقع راه نفوذ در یک ملت این است که آن ملت را بی‌اراده کنند.

    امام جمعه شهرستان کاشمر ضمن تأکید بر مراقبت بیشتر والدین نسبت به فرزندان خود افزود: دشمن، مواد مخدر را در کشورهای هدف تبلیغ و ترویج می کند و هنگامی که می بیند مردم از کلمه کراک و هروئین تنفر دارند کلمات جدیدی را می سازد و مواد مخدر را به شکل جدیدی معرفی می کنند و به دروغ می گویند که این مواد، مخدر نیست و در داخل جامعه موادی به نام گُل توزیع می کنند که از انواع گوناگون مواد مخدر مانند حشیش اثرگذارتر است و در لحظه، نوجوان و جوان ما را دچار خوش زودگذر می‌کند اما همین مواد، جسم و روح فرزندان ما را تخریب می‌کند و زمانی متوجه می‌شوند که خودشان را گرفتار این مواد کردند.

    وی بیان کرد: روز چهارشنبه نهم ذی‌الحجه، روز عرفه و روز دعای عرفه به نام روز نیایش، نامگذاری شده است و نیز به دلیل سال‌گشت شهادت رئیس قوه قضائیه وقت، آیت الله دکتر بهشتی و یاران وفادارش به روز قوه قضائیه موسوم گشته است و امید است که ساختمان جدید دادگستری هر چه سریعتر آماده شود تا در فضای بزرگتر و همراه با آرامش به درخواست‌های مردم رسیدگی شود.

    حجت‌الاسلام طاهری با توجه به حجم زیاد پرونده‌های دادگستری گفت: باید این مهم بررسی شود که چرا در بعضی کشورها که دو برابر جمعیت ایران را دارند اما یک سوم پرونده‌های ایران در دادگستری‌های آنها نیست و باید بررسی شود که حجم زیاد پرونده‌ها در دادگستری‌های کشور ما به علت اعتماد به این سیستم است یا بخاطر عدم دخالت ریش سفیدها است یا اینکه دلایل قانونی دیگری دارد که مراجعات فراوان است.

    وی بیان داشت: روز پنج‌شنیه، دهم ذی‌الحجه، روز عید قربان و آغاز دهه امامت و ولایت است که همان روز در خطبه‌های نماز عید قربان به اهم مسایل آن خواهیم پرداخت.

    امام جمعه کاشمر افزود: کسانی که توانایی مالی دارند می‌توانند در  این روز  یعنی روز عید قربان، گوسفند، شتر و یا گاوی را قربانی کنند و گوشت آن را بین مردم تقسیم کنتد و شایسته است که با وجود مشکلات اقتصادی، قربانی‌های مشارکتی داشته باشند و در بین اقوام خود توزیع کنند.

    وی در ادامه گفت: مسأله مهمی که کمتر در رسانه‌ها به آن پرداخته می‌شود جنگ بین اوکراین و روسیه است که چند هفته‌ایی است که شعله ورتر شده و اوکراینی‌ها، روسیه را تهدید جدی کردند و با یک هیمنه خاصی به میدان آمدند و  با عنوان بهاری که باید تکلیف روسیه را در آن مشخص کنند با هجمه سگینی از عدواتی که از اروپا و آمریکا گرفته بودند حمله کردند.

    حجت‌الاسلام طاهری افزود: در مقابل روسیه مقتدر، اوکراین بیش از هفت هزار نیروی زمینی خود را از دست داد و دهها تانک‌شان دست روسیه افتاد.

    وی بیان داشت: جنگ بین اوکراین و روسیه، جنگ بین شزق و غرب و یک جتگ جدی و تمام عیار است و بعید است که تمام شود و یا آثار آن تمام شود و این نکته‌ایی است که نشان می‌دهد آمریکا با روسیه در یک تقابل جدی قرار گرفته‌اند

    امام جمعه کاشمر گفت: ارتباط روسیه با ایران به خاطر رفاقت نیست، بلکه به خاطر دشمنی اش با آمریکاست و تمام دشمنی آمریکا به این دلیل است که بدون داشتن دشمن، نمی‌تواند سلاح بفروشد و  به همین دلیل با دشمنی و فروش اسلحه به دنبال این است که دلار بی‌اعتبار نشود و به تعبیر هنری کیسینجر اگر آمریکا جنگ را ادامه ندهد دلار بی‌اعتبار می‌شود.

    وی با تاکید بر اینکه اگر آمریکا این جنگ‌ها را ادامه دهد ضرر می‌کند و اگر ادامه ندهد، نابود می‌شود خاطرنشان کرد: آمریکا در یک افول حتمی قرار گرفته است.

    حجت‌الاسلام طاهری گفت: جمهوری اسلامی ایران علیرغم فشار اقتصادی و جنگ ترکیبی که بیش از ۲۰ کشور دنیا در اغتشاشات نقش ایفا کردند به خوبی توانسته است اقتدارش را حفظ کند و علاوه بر این همان کشورها که در اغتشاشات علیه ایران نقش داشتند، اکنون پشیمان شده و دست دوستی به سمت ایران دراز کردند.

    وی با بیان اینکه مقر منافقین در آلبانی توسط خود آن دولت‌ها زده شد و برخی از منافقین هم توبه کردند و از مسیری که آخرش جز جهنم نیست برگشتند بیان کرد: : اینکه رئیس جمهوری کشورمان در حیات خلوت دشمن، ده ها سند همکاری با آمریکای لاتین امضا می‌کند و یا اینکه کشوری که در اغتشاشات اخیر علیه کشورمان پول خرج کرده امروز خودش به میدان آمده و دست دوستی می‌دهد نشان از اقتدار، عزت و جایگاه ایران است.

    حجت الاسلام طاهری تاکید کرد: هر کسی به دنبال کسب عزت و یا حفظ آن است باید رابطه و ارتباطش را با جمهوری اسلامی ایران تقویت کند چرا که ارتباط با آمریکا نتیجه‌ایی جز سیه‌رویی ندارد.

    امام جمعه کاشمر با بیان اینکه انسان با داشتن امید صبر می‌کند چرا که صبر با امید روحیه بخش است و تلاش ایحاد می‌کند اما صبر همراه با ناامیدی افسردگی تولید می‌کند گفت: با توجه به نتایج بسیار خوب سفرهای اخیر ریاست جمهوری کشورمان به کشورهای مختلف جهان و با وجود جوانان پرتلاش و پرامید ما همچنان به آینده امیدوار هستیم.

    وی در ادامه به اهمیت مسأله حج تأکید کرد و بیان داشت: حج یک معیاری مهم در تنظیم برنامه‌ها و قراردادهای انبیاء بوده است ضمن اینکه برنامه های سلوکی و عرفانی خود را در ایام حج اجرا می‌کردند چرا که حج هم عبادی و هم سیاسی است و به همین علت نماز جمعه به حج تشبیه شده که هم عبادی باشد و هم به مسایل روز جامعه پرداخته شود.

    حجت‌الاسلام با بیان اینکه نزول سوره برائت یا سوره توبه در همین ایام حج بوده است و ابلاغ آن جزو افتخارات و فضایل امیرالمؤمنین (ع) است افزود: دومین حقیقت حج، تنزیه جامعه و تنزیه نفس و فکر از شرک و پاکسازی عمل از گرایش به مشکرین است و سومین بعد، بعد ولایی حج است و حاجیان بعد از طواف کعبه به دیدار و نصرت امام وقت خودشان بروند.

    وی بیان کرد: حضور ما در نماز جمعه طلب و درخواست ظهور امام زمان (عج) همراه با عمل است و حج هم باید اینگونه باشد و در کتاب «من لایحضره الفقیه» به این مهم پرداخته شده است که از پنج رکن دین اساسش ولایت است.

    امام جمعه کاشمر در ادامه گفت: شهید بهشتی به تعبیر امام خمینی (ره) یک امت بود چرا که برای اسلام و برای اعتلای اسلام به شیوه تشکیلاتی قدم برمی‌داشت و  سفارش و تأکید شهید بهشتی بود که بدون تشکیلات قدم برندارید چرا که بدون تشکیلات نمی‌شود کارهای بزرگ انجام داد.

    وی بیان کرد: تشکیلات یعنی گروهی که هدف مشخصی دارند و هدفشان، اصول مشترکی است که به آن پایبند هستند و دوم اینکه وحدت جبهه دارند و سوم تلاش می‌کنند با برنامه در این مسیر حرکت کنند و در جامعه صاحب اثر خواهند بود.

    حجت‌الاسلام طاهری یادآور شد: به فرموده شهید بهشتی فرد غیر تشکیلاتی کم اثر و کم خاصیت است و بدون تشکیلات نمی‌شود کارهای بزرگ را پیگیری کرد و هر چقدر که سر و صدا کنید صدایتان در جامعه به جایی نمی‌رسد مگر اینکه به صورت یک گروه منسجم و هماهنگ، حقوق مردم را دنبال کنیم و اینکه یک نفر حرف ما را بزند کاری پیش نمی‌رود بلکه همه به صورت هماهنگ امور مردم را دنبال کنیم.

    خبرنگار: حوریه صادقی زیرک آباد