• معاون سیاسی و اجتماعی تشکل نیروهای انقلابی در خوزستان و رییس کارگروه انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را یک هدف کلی و ملی دانست.
    به گزارش پایگاه خبری رهرونیوز، سید محمدعلی پورموسوی روز شنبه در نشست نیروهای انقلاب شورای ائتلاف در اهواز با محوریت انتخابات سال جاری ، اظهار کرد: شورای ائتلاف دارای هفت جبهه است که ۵۲ حزب در جلسات آن شرکت می کنند؛ در سطح استان‌ها هر کدام از جبهه‌ها و احزاب شاخه‌های مختلفی دارند که هریک توسط دبیرکل تشکیلات اداره می شوند. 

    وی افزود: همچنین در استان‌ها شورای ائتلاف تشکیل شده است که به نمایندگی از اعضای مرکزی شورای ائتلاف فعالیت می کنند.

     

    معاون سیاسی و اجتماعی تشکل نیروهای انقلابی در خوزستان ادامه داد: در شورای ائتلاف استان خوزستان فرد دیگری رییس این تشکیلات بودند اما به لحاظ کاندید شدن وی برای مجلس شورای اسلامی، استعفا دادند و به زودی رییس جدید مشخص می شود.

     

    وی تصریح کرد: شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با هدف وحدت نیروهای انقلابی، مطالبه گری از مسئولان جهت رفع مشکلات کشور و افزایش حداکثری مشارکت مردم در انتخابات پیش رو فعالیت خود را از چهار ماه گذشته آغاز کرده است.

     

    پورموسی یادآور شد: اکنون باتوجه به انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری بر خود وظیفه می دانیم که بستر مناسبی را برای حضور حداکثری مردم در روز انتخابات فراهم کنیم.

     

    وی با بیان اینکه انتخابات مهمترین رویدادی است که همواره به صورت میانگین هر دو سال یک بار با آن روبه‌رو هستیم گفت: ایران اسلامی نیز انتخابات متعددی را برگزار کرده است که شاهد حضور پرشور مردم بوده‌ایم.

     

    رییس کارگروه انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری تشکل نیروهای انقلابی در خوزستان ادامه داد: انتخابات مجلس شورای اسلامی و اعضای خبرگان رهبری در اسفندماه برگزار می شود و مجموعه اجرایی ائتلاف از یک سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده است .

     

    وی خاطرنشان کرد: نظرسنجی از سوی شورای ائتلاف از عملکرد نمایندگان فعلی مورد حمایت تشکیلات نیز ، انجام شده است و بی شک نتیجه این نظرسنجی برای این دوره از انتخابات به صورت جدی مورد توجه قرار می گیرد.

     

    پورموسوی افزود: همچنین لیستی از بیانات رهبر معظم انقلاب آماده شده و اولویت‌ها برای نامزدهای مورد حمایت شورای ائتلاف تهیه شده و به تشکیلات شهرستان‌ها نیز ارائه شده است چرا که هدف اصلی حلب رضایت مردم است که رهبر معظم انقلاب بارها در سخنان گرانقدر خود بر آن تاکید کرده است.

     

    وی گفت: در شورای ائتلاف نیز با توجه به حساسیتی که در استان خوزستان وجود دارد و اهمیتی که این استان برای شورای ائتلاف دارد ، از چهار ماه پیش در زمینه انتخابات فعالیت را آغاز کرده ایم.

     

    وی ادامه داد: پس از اولویت بندی ، در کارگروه سیاسی کار را آغاز کردیم و پس از آن نیز مجموعه‌ای تحت عنوان کارگروه انتخابات در شورای ائتلاف فعال شد و اقدامات اصلی به این کارگروه محول شد.

     

    معاون سیاسی و اجتماعی تشکل نیروهای انقلابی در خوزستان گفت: کارگروه استان ۱۸ عضو دارد که مسئول آن معاون سیاسی و اجتماعی شورای ائتلاف است ؛ در شهرستان ها نیز کارگروه‌های ۱۳ نفری را پیشنهاد دادیم تا کاندیدای مورد نظر خود را انتخاب کنند.

     

    وی بیان کرد: رسیدن به لیست ائتلاف اینگونه است که هر یک از شهرستان‌ها برای هر کرسی پنج نفر را معرفی می کنند ؛ از آنجا که اهواز دارای سه شهرستان است باید ۶۰ نفر را معرفی کند که در نهایت ۹ نفر به تهران معرفی می شوند که در آخر سه نفر به عنوان نامزدهای مورد حمایت شورای ائتلاف در استان خوزستان ، انتخاب می شوند.

     

    پورموسی گفت: باید مسیر رشد و تعالی و پیشرفت را برای مجموعه کشوری ایجاد کنیم . فردی به عنوان نماینده مورد حمایت این ائتلاف انتخاب می شود و باید تعهد خود را به سازو کار تشکیلات بپذیرد.

     

    وی به نقش رسانه ها در انتخابات اشاره کرد و گفت: رسانه می‌توانند در زمینه روشنگری و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات نفس مهمی ایفا کنند.

     

    معاون سیاسی و اجتماعی شورای ائتلاف انقلاب اسلامی گفت: فساد اقتصادی بی شک در همه کشورها وجود دارد اما بدنه کشور اسلامی ما فساد اقتصادی را هضم نمی کند ؛ محاکمه مفسدان اقتصادی نشان دهنده سالم بودن بدنه نظام است.

     

    وی تصریح کرد: رسانه‌ها نیز در مبارزه با فساد می توانند نقش مهمی ایفا کنند و در کنار دولت و نظام برای برچیدن فساد تلاش کنند.

     

    انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفندماه امسال برگزار می شود.

     

    برای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در خوزستان، سه هزار و ۸۰۰ شعبه اخذ رای در استان پیش بینی شده است.

    منبع:بهار اهواز